Wskazówki serwisowe Bosch 1594 to zestaw specjalnych wytycznych i procedur, które mają pomóc użytkownikom w wykonaniu odpowiednich kroków w celu utrzymania ich sprzętu w dobrym stanie. Zawiera on informacje na temat konserwacji, naprawy i czyszczenia urządzeń Bosch, a także wskazówki dotyczące bezpieczeństwa i procedur związanych z użytkowaniem. Wskazówki serwisowe Bosch 1594 są szczególnie przydatne dla osób, które chcą dokładnie przestrzegać wszystkich wytycznych dotyczących naprawy i konserwacji urządzeń Bosch.
Ostatnia aktualizacja: Wskazówki serwisowe Bosch 1594
Skorzystaj z Asystenta Serwisowego marki Bosch wystarczy, że wprowadzisz E-numer urządzenia z tabliczki znamionowej.
W celu uzyskania dostępu do wszystkich informacji i opcji pomocy wprowadź poniżej numer modelu (E-numer). Znajduje się on na tabliczce znamionowej na Twoim urządzeniu.
więcej
Jeżeli masz kłopot ze znalezieniem E-numeru skorzystaj z wyszukiwarki tabliczki znamionowej.
Jeżeli masz produkt zarejestrowany w MyBosch w łatwy sposób skorzystaj z Asystenta Serwisowego.
Jeśli Twój produkt jest już zarejestrowany w MyBosch, po prostu zaloguj się i wybierz urządzenie. Będziesz miał dostęp do wybranych dla Ciebie informacji i pomocy Asystenta Serwisowego marki Bosch – wszystko czego potrzebujesz w jednym miejscu.
Zaloguj się do istniejącego konta
Uszkodzenie akumulatora to jedna z najczęstszych przyczyn problemów z rozruchem silnika. Nic w tym dziwnego, ponieważ wymagania stawiane akumulatorowi są obecnie bardzo wysokie, co wynika z coraz większej liczby systemów elektronicznych w samochodzie.
Problemy pojawiają się najczęściej w przypadku częstych jazd na krótkich trasach, ponieważ akumulator traci wtedy więcej energii, niż może otrzymać z alternatora. Wysokie i niskie temperatury również wpływają na stopień naładowania i trwałość akumulatora.
Idealna temperatura pracy wynosi 20°C. Szczególnie latem wysokie temperatury przyspieszają reakcje starzenia się akumulatora. Z kolei w niskich temperaturach w zimie zmniejsza się szybkość reakcji chemicznej, co może prowadzić do obniżenia wydajności, zwłaszcza w przypadku starych akumulatorów.
Ponadto do niskiego stanu naładowania akumulatora prowadzą długie okresy postoju. Ze wszystkimi nieprzyjemnymi konsekwencjami.
Poniżej podajemy kilka wskazówek, jak temu zapobiec.
- Jeżeli dojdzie do rozładowania akumulatora, to należy uruchomić silnik z zewnętrznego źródła prądu za pomocą na przykład kabli rozruchowych i udać się do najbliższego warsztatu w celu ustalenia przyczyny usterki.
Pierwsza najważniejsza rzecz: samochód z rozładowanym akumulatorem i samochód podłączany jako zewnętrzne źródło prądu nie mogą mieć ze sobą kontaktu, w przeciwnym razie istnieje ryzyko zwarcia.
Najpierw zacisk czerwonego kabla mocujemy do dodatniego zacisku akumulatora w pojeździe asystującym.
Następnie drugi koniec czerwonego kabla mocujemy do dodatniego zacisku samochodu z rozładowanym akumulatorem.
Z kolei czarny zacisk mocujemy do ujemnego zacisku akumulatora w pojeździe asystującym. Drugi koniec czarnego kabla podłączamy do nielakierowanego metalowego elementu z dala od uszkodzonego akumulatora, na przykład do bloku silnika.
Najpierw uruchamiamy silnik w samochodzie asystującym, a następnie silnik w samochodzie z rozładowanym akumulatorem.
Zdejmowanie zacisków odbywa się w kolejności odwrotnej.
Aby podłączyć ładowarkę do akumulatora, najpierw należy podłączyć czerwony kabel do zacisku dodatniego, a następnie czarny kabel do nielakierowanego metalowego elementu z dala od akumulatora, na przykład do bloku silnika.
Następnie można podłączyć ładowarkę do sieci.
W przypadku ładowania akumulatora bez odłączania go od instalacji elektrycznej pojazdu (w celu zachowania pamięci ustawień urządzeń elektrycznych czy radia) należy upewnić się, że ładowarka dysponuje systemem przeciwprzepięciowym. Podczas ładowania nieodpowiednią może dochodzić do pików napięciowych, podczas których skoki napięcia mogą sięgać nawet kilkudziesięciu wolt. W efekcie może dojść do uszkodzenia elektroniki np. komputera, oprogramowania itp. W skrajnych przypadkach może dojść do uszkodzenia ekranów, czy wystrzelenia poduszek powietrznych.
Po zakończeniu ładowania, najpierw odłączamy ładowarkę od sieci, a następnie zdejmujemy kable z akumulatora.
Niezawodność marki Bosch:
Dowiedz się więcej o akumulatorach Bosch, jak diagnozować i serwisować je w warsztacie.
Nowoczesne samochody są wyposażone w coraz większą liczbę odbiorników energii elektrycznej.Muszą być zasilane z niezawodnych źródeł energii o wysokiej mocy. Wyposażone w nowoczesną technologię i odporne na korozję akumulatory Boscha zapewniają różnym rodzajom pojazdów potrzebną im energię przez długi czas.
Kanał Bosch Automotive Polska na YouTubeDlaczego Bosch jest pewnym partnerem w dziedzinie akumulatorów?
- Dzięki wysokiej wydajności i potwierdzonej jakości, akumulatory Bosch spełniają wymagania różnych pojazdów i wielu zastosowań.
- Akumulatory Bosch z technologią AGM zapewniają wystarczającą moc w przypadku częstych rozruchów i zatrzymań pracy silnika, efektywnie wspomagają systemy Start/Stop oraz odzysk energii podczas hamowania (rekuperację).
- Wydajny akumulator Bosch z technologią EFB jest dostosowany do wymagań samochodów z systemem Start/Stop. Zapewnia bezpieczny rozruch nawet jeśli pojazd korzysta z kilku odbiorników elektrycznych w danym momencie.
- Spraw, aby Twoi klienci byli pewni wyboru dzięki renomie marki Bosch i jej wysokiej jakości w świadomości użytkowników końcowych.
Jeśli to możliwe, warto ograniczać bardzo krótkie podróże, optymalnie należy jeździć samochodem przez co najmniej 20-30 minut. Pozwala to alternatorowi na pełne doładowanie akumulatora.
Aby skuteczniej ładować akumulator podczas jazdy, należy ograniczać korzystanie z urządzeń elektrycznych, takich jak klimatyzacja, ogrzewanie szyb czy system audio. Powinno się używać tylko tego, co jest w danej chwili niezbędne.
Jeśli pojazd jest używany sporadycznie lub tylko w określonych okresach roku, należy regularnie doładowywać akumulator za pomocą ładowarki sieciowej. Jeśli istnieje ryzyko utraty ustawień elektronicznych, należy podłączyć go za pomocą ładowarki do sieci elektrycznej na stałe.
Uniwersalne ładowarki akumulatorowe
W pełni zautomatyzowane ładowanie, tryb rezerwy i buforowania
BAT 645 i BAT 690
Nowe ładowarki BAT 645 i 690 są nieocenione w przypadku pracy zarówno z systemami elektrycznymi samochodów osobowych 12 V, jak i pojazdów użytkowych 24 V. Posiadają automatyczny wybór napięcia oraz maksymalne natężenie prądu stałego 45 A i 90 A.
Szybkie, skuteczne testowanie
BAT 131 i BAT 115
Zapewniają szybkie i niezawodne testowanie akumulatorów kwasowo-ołowiowych 6 V i 12 V oraz alternatorów w systemach 12 V i 24 V. Tester akumulatorów BAT 115 posiada również zintegrowaną drukarkę do sporządzania dokładnych raportów o stanie akumulatorów.