Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Aeg Dub 1610 zawiera szczegółowe instrukcje dotyczące bezpiecznego i skutecznego użytkowania urządzenia. Zawiera informacje o bezpiecznym przechowywaniu, instalacji, konserwacji, naprawie i eksploatacji urządzenia. Podręcznik zawiera także informacje dotyczące bezpiecznych praktyk użytkowania oraz wskazówki dotyczące bezpiecznego przechowywania i użytkowania urządzenia. Użytkownicy mogą również zapoznać się z informacjami o poziomach ochrony zabezpieczenia przed dostępem do urządzenia i danych. Podręcznik może być również używany jako przewodnik w celu zapoznania się z funkcjami i możliwościami urządzenia Aeg Dub 1610.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik z informacjami na temat bezpieczeństwa Aeg Dub 1610
Zachęcamy Państwa do wykorzystania materiałów metodycznych do e‑podręcznika do edukacji dla bezpieczeństwa w gimnazjum, tj. konspektów lekcji, kart pracy ucznia oraz kartkówek, sprawdzianów i testów kompetencji.
Konspekty lekcji – każdemu z nich przypisano wykaz wymagań z podstawy programowej realizowanych na danej lekcji, cele lekcji oraz (opisany w formie tabelarycznej) przebieg lekcji. Każda z faz lekcji została opisana za pomocą umiejętności szczegółowych, niezbędnych do osiągnięcia celów lekcji. Konspekty zawierają także sekwencje czynności ucznia (i nauczyciela) umożliwiające spełnienie wymagań podstawy programowej, wykaz stosowanych metod nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem metod aktywnej pracy uczniów, propozycje pomocy dydaktycznych oraz czas przewidywany na realizację poszczególnych zadań.
Karty pracy ucznia – zaopatrzone w zadania do wypełnienia w trakcie lekcji. W intencji autora zbiór wypełnionych kart pracy może zastąpić zeszyt przedmiotowy.
Kartkówki – propozycje ewaluacji danej jednostki lekcyjnej, zawierające dwa zadania sprawdzające otwarte i jedno zamknięte.
Sprawdziany – propozycje ewaluacji danego działu, dostępne wraz z kluczem odpowiedzi i kryteriami nauczania.
Testy diagnozujące – uzyskane na ich podstawie wyniki („na wejściu” i „na wyjściu”) pozwalają zorientować się, jakie postępy poczynili uczniowie w trakcie całorocznej nauki przedmiotu.
Materiały do lekcji 1. 1. Wszechobecne zagrożenia1. Wszechobecne zagrożenia
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3. 0.
Materiały do lekcji 1. 2. Zadania obrony cywilnej i ochrona ludności1. Zadania obrony cywilnej i ochrona ludności
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 1. 4. Ostrzeganie i alarmowanie1. Ostrzeganie i alarmowanie
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 1. 5. Ewakuacja ludności i zwierząt1. Ewakuacja ludności i zwierząt
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. Zagrożenia naturalne – pożary2. Zagrożenia naturalne – pożary
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. Zagrożenia naturalne – powodzie2. Zagrożenia naturalne – powodzie
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. 3. Inne zagrożenia naturalne2. Inne zagrożenia naturalne
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. Wypadki komunikacyjne, awarie i katastrofy2. Wypadki komunikacyjne, awarie i katastrofy
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. Zagrożenia w domu i szkole2. Zagrożenia w domu i szkole
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. 6. Oznakowanie i substancje toksyczne2. Oznakowanie i substancje toksyczne
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. 7. Promieniowanie i energia atomowa2. Promieniowanie i energia atomowa
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 2. 8. Ochrona przed skażeniami2. Ochrona przed skażeniami
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. Pierwsza pomoc - podstawy3. Pierwsza pomoc - podstawy
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. Resuscytacja krążeniowo – oddechowa dorosłych3. Resuscytacja krążeniowo – oddechowa dorosłych
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. Uwaga! Wypadek! 3. Uwaga! Wypadek!
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. Tamowanie krwotoku3. Tamowanie krwotoku
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. Udzielanie pomocy przy złamaniach, zwichnięciach i skręceniach kończyn3. Udzielanie pomocy przy złamaniach, zwichnięciach i skręceniach kończyn
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. 9. Pierwsza pomoc w przypadku zatrucia3. Pierwsza pomoc w przypadku zatrucia
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. 10. Oparzenia termiczne i chemiczne3. Oparzenia termiczne i chemiczne
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. 11. Wychłodzenia i odmrożenia3. Wychłodzenia i odmrożenia
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Materiały do lekcji 3. 13. Porażenie prądem3. Porażenie prądem
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Sprawdziany dział 1. Bezpieczeństwo i obrona cywilna
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Sprawdziany dział 2. Zagrozenia naturalne i spowodowane działalnością człowieka
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Sprawdziany dział 3. Pierwsza pomoc
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Test na „wejście” do gimnazjum
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Test na „wyjście” z gimnazjum
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Program nauczania do gimnazjum
Źródło: Lesław WełyczkoPaweł Nowak, licencja: CC BY 3.
Nr dopuszczenia MEN 748/2015. Podręcznik jest przeznaczony do prowadzenia zajęć informatyki w klasach pierwszych szkół ponadgimnazjalnych na poziomie podstawowym. pl/kategoria/ksiazki-podreczniki/" rel="follow">Podręcznik należy do serii podręczników Z nowym bitem. Zgodnie z przepisami wprowadzonymi 8 lipca 2014 roku (art. 22ao ustawy o systemie oświaty) podręcznik nie może zawierać odwołań i poleceń wymagających korzystania z opracowanych przez wydawcę dodatkowych materiałów dydaktycznych przeznaczonych dla ucznia, w tym zapisanych na CD lub umieszczonych w Internecie. Przepis ten dotyczy podręczników do wszystkich przedmiotów, poza podręcznikami do języków obcych, które mogą zawierać CD z nagraniami dźwiękowymi dla uczniów. W związku z tymi przepisami podręcznik nie zawiera odwołań do plików ćwiczeniowych i nie jest do niego dołączona płyta CD. Brak CD dla ucznia w serii Z nowym bitem i usunięcie z treści podręcznika odwołań do plików ćwiczeniowych, które wcześniej były zapisane na CD. pl/kategoria/ksiazki-podreczniki/" rel="follow">Podręcznik z serii Z nowym bitem bazuje na popularnym wśród nauczycieli i uczniów podręczniku Informatyka dla szkół ponadgimnazjalnych zakres podstawowy tej samej autorki.
Ten produkt jest niedostępny. Sprawdź koszty dostawy innych produktów.
Wakacje to okres, w którym znajdujemy czas na zabawę, relaks i drobne szaleństwa.
Nie mamy obowiązków związanych ze szkołą i nauką, więc możemy bez ograniczeń planować najróżniejsze przygody, w których będziemy brać udział. Niektórzy spotykają się z przyjaciółmi i wspólnie świetnie się bawią, inni wybierają się na rodzinne wyjazdy. Nikt nie siedzi w domu, kiedy za oknem mamy słoneczną, piękną, zachęcającą do wyjścia pogodę. Jednak wszyscy musimy pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o swoje i innych bezpieczeństwo. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje zawsze kojarzyły nam się z samymi przyjemnościami? Wystarczy wykazać zdrowy rozsądek i pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa. Oto najważniejsze zasady, którymi powinniśmy się kierować, aby bezpiecznie spędzić wakacje:- Zawsze informuj rodziców, gdzie i z kim przebywasz. Przekaż im także, o której godzinie zamierzasz wrócić. Noś ze sobą numer telefonu do rodziców. Pamiętaj o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię – przechodź na pasach dla pieszych i na zielonym świetle. Do zabawy wybieraj zawsze miejsca oddalone od jezdni. Zawsze zapinaj pasy w samochodzie. Nie rozmawiaj z obcymi. Poinformuj rodziców, gdyby ktoś Cię zaczepiał. Nie oddalaj się z nieznajomymi, nie wsiadaj z nimi do samochodu. Nie bierz słodyczy ani innych prezentów od obcych. Pamiętaj o numerach alarmowych. W razie potrzeby dzwoń i wezwij pomoc. Kąp się tylko w miejscach do tego przeznaczonych, na strzeżonych i bezpiecznych kąpieliskach. Nie wchodź do wody bez opieki osoby dorosłej. Nie pływaj w czasie burzy, mgły, gdy wieje porywisty wiatr. Pamiętaj o ochronie przed słońcem. W czasie upałów pij dużo wody i zawsze noś nakrycie głowy. Przed wyjściem na zewnątrz posmaruj się kremem z filtrem. Zadbaj o właściwy ubiór – strój z elementami odblaskowymi, kask ochronny podczas jazdy na rowerze czy odpowiednie buty w czasie wycieczki w góry. W górach nie wyruszaj w trasę, jeśli widzisz, że nadchodzi burza. Szukaj bezpiecznego schronienia podczas burzy. Podczas górskich wycieczek nie schodź ze szlaku. Nie oddalaj się bez pytania od rodziców – w nowych miejscach łatwo się zgubić. Po każdym wyjściu z miejsc zalesionych dokładnie sprawdź skórę na obecność kleszczy. Uważaj na rośliny, na których się nie znasz. Niektóre jagody, liście czy grzyby są trujące. Podczas spacerów po lesie stosuj preparaty odpędzające owady i kleszcze. Nie rozpalaj ogniska w lesie. Nie baw się z obcymi zwierzętami. Nawet przyjaźnie wyglądający pies czy kot może Cię ugryźć, gdy spróbujesz go pogłaskać. Bądź rozsądny i zachowaj umiar we wszystkim, co robisz.